Veelgestelde vragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen op een rij, met de antwoorden!
Lees deze graag even door als je een vraag hebt.

Wil je toch graag iets weten wat hier niet bij staat? Laat het ons weten via de mail.
We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Mijn hond wil graag mee, mag dat?

Ja hoor! Hij is overdag welkom als wij gewoon lekker door kunnen werken en het voor de andere gasten in ons restaurant ook fijn is, daarom:
– hij is lekker schoon en droog (een natte hond vult al snel de ruimte 🙂 )
hij past onder de tafel en is aan de lijn!
– niet meer dan 2 honden per gezelschap!
– komt hij niet in de (moes)tuin (zo blijven onze groenten lekker smakelijk 🙂 )

Buiten hebben we altijd een verse bak fris water voor hem staan bij een van onze hondenbarren!

Voor het diner ’s avonds, een lunch of diner in de kas en de avonden met muziek of een ander live optreden vragen we je lieve viervoeter thuis te laten!

Ik wil eten in de kas met een groep, kan dat?

Onze gerestaureerde kas in de moestuin is de eetzaal van de Buitenplaats. In het weekend boden we hier (pre-corona) ook Private Dining arrangementen aan voor groepen van 14 – 32 personen.

Door de diverse corona-maatregelen (zoals 1,5m afstand waarborgen) is dit een tijdlang helaas niet mogelijk geweest om aan te bieden.

Na de heropening van de horeca, zullen wij nog even geen besloten groepen aannemen.
Onze eerste focus en prioriteit ligt momenteel bij het verzorgen van alle gasten op De Hoorneboeg en in het weekend de gasten in het restaurant. Daar kun je tot 6 personen een tafel reserveren.
Daarom bieden we ook na de heropening ons Private Dining aanbod in de kas nog even niet aan.

Momenteel nemen we dus geen groepen in het weekend aan voor verjaardagen, babyshowers etc. in onze kas.
Ook niet op het terras of buiten de kas!
We nemen in het restaurant reserveringen tot 6 personen aan. Uitzonderingen hierin zijn nog even niet mogelijk!
We danken jullie alvast voor je geduld en begrip.

Wil je weten wanneer we dit weer wel doen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan ben je als een van de eersten op de hoogte!

Kan ik doordeweeks met mijn team/collega's komen eten?

Deze vraag krijgen we erg vaak!
We vinden het een eer dat je met je team bij ons zou willen eten.
Doordeweeks koken wij echter exclusief en alleen voor de gasten die op De Hoorneboeg een locatie huren voor een training, cursus of retreate en niet voor groepen van buitenaf.
Als je dus alleen op zoek bent naar een diner of lunchplek kunnen we je helaas niet verder helpen. Ook niet als het een zakelijk diner is.
Wil je er misschien een mooie inhoudelijke dag van maken en ook een locatie huren op De Hoorneboeg? Neem dan graag even contact op met onze collega’s van het reserveringsteam van De Hoorneboeg via info @ dehoorneboeg.nl

Kan ik bij jullie parkeren?

Wanneer je in het weekend te gast bent bij Restaurant Bij de Tuinman of doordeweeks voor een training of bijeenkomst op één van de locaties op De Hoorneboeg dan kun je gebruik maken van de Parkeerplaats van De Hoorneboeg. De slagboom gaat automatisch open bij op gaan, voor uitrijden krijg je als gast zijnde een uitrijmunt.
We hebben helaas te weinig capaciteit op de parkeerplaats om auto’s toe te laten zónder dat je te gast bent bij ons of op De Hoorneboeg. Het is geen openbare parkeerplaats!

LET OP: is het restaurant gesloten en ben je niet te gast op De Hoorneboeg? Dan is het NIET toegestaan hier te parkeren.
Dit lees je op de verschillende informatie borden. Onbevoegd parkeren kan je €50,- kosten dus rijd niet zomaar onder de slagboom door, ook al opent hij automatisch!
In 2022 zal er een betaald parkeer-systeem worden ingevoerd, waar van te voren voor dient te worden gereserveerd als gast van De Hoorneboeg of Bij de Tuinman. Meer info daarover volgt binnenkort.

Parkeren langs de oprijlaan van De Hoorneboeg is ook niet toegestaan: dit zijn inhaalstroken voor ons op- en afgaande verkeer.

Wil je wandelen op de hei? Parkeer dan op één van de nabijgelegen openbare parkeerplaatsen (bijvoorbeeld bij Zonnestraal of tegenover het vliegveld Hilversum) om onaangename verrassingen te voorkomen.

Kan ik een high tea boeken?

Wij verzorgen ontbijt, lunch, borrel, snacks en diner.
Een high tea behoort helaas op onze plek niet tot de mogelijkheden.

Ook is het niet mogelijk een (brunch)menu op maat aan te bieden.

Wel kun je tafeltje reserveren voor een van de eerder genoemde mogelijkheden!

Ik wil reserveren voor BUITENSPELEN/de BOSBIOS of een ander event, hoe doe ik dat?

Voor de muziek met diner- en de film-avonden verkopen we van te voren kaartjes.
Dit gaat niet via de Reserveren knop onder in beeld (die is voor de tafeltjes in het restaurant), maar via de pagina voor het evenement zelf.
Reserveringen die via de mail gedaan worden voor een evenement zijn niet geldig: we werken met kaartverkoop vooraf, waar bij populaire evenementen soms een wachtlijst voor is.

Op deze pagina kun je reserveren voor BUITENSPELEN.
Via de website van De Hoorneboeg kun je reserveren voor de BOSBIOS.

We kondigen zowel op onze website, nieuwsbrief en op onze sociale media kanalen aan wanneer er weer nieuwe events aan komen en wanneer de kaartverkoop start.
Houd deze dus goed in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief zodat je snel op de hoogte bent, want vorige zomer verkocht Buitenspelen vaak binnen een avond al uit…

Gaan jullie ook doordeweeks open?

Bij de Tuinman verzorgt de interne catering op Buitenplaats De Hoorneboeg.
Alle gasten die op een van onze locaties verblijven worden tijdens hun training, cursus of retreate door ons verzorgd. Op doordeweekse dagen zijn dat er zo veel, dat er helaas geen gasten van buiten meer bij passen.
Doordeweeks ontvangen we dus echt alleen gasten die op De Hoorneboeg verblijven!

In de lockdown zijn we tijdelijk extra open geweest.
We werken er hard aan om doordeweeks op donderdag en vrijdag onze koffiebar bij de entree van De Hoorneboeg ook te openen.
Helaas hebben we momenteel veel quarantaine gevallen onder ons team, dus hopelijk is hij binnenkort weer open…

Komen alle groentes uit eigen tuin?

Dat zou heel mooi zijn, maar onze moestuin alleen is niet voldoende. We hebben wekelijks honderden eters en werken daarom samen met een aantal mooie leveranciers.
Veel van onze groentes komen van De Lindenhoff : de ambassadeurs van authentieke smaak en vertegenwoordiger van kleine boeren.
Daarnaast werken we ook graag samen met lokale tuinders en (zorg)boerderijen, zoals boer Luuk van biologische Tuinderij Eyckenstein in Maartensdijk en de Moestuin van Jagtlust in ’s Gravenland.

Kan ik ook een kadobon van Bij de Tuinman geven?

Ja!
Klik op het ronde kado-symbool (links) onderin het scherm. Je kunt dan een kadobon bestellen die je zowel per mail kunt ontvangen als per post kunt laten versturen.
De kadobon is te gebruiken in het restaurant op zaterdag en zondag.
Wat leuk dat je ons kado wilt geven!