Veelgestelde vragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen op een rij, met de antwoorden!
Lees deze graag even door als je een vraag hebt.

Wil je toch graag iets weten wat hier niet bij staat? Laat het ons weten via de mail.
We proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Mijn hond wil graag mee, mag dat?

Voor het diner ’s avonds, een lunch of diner in de kas en de avonden met muziek, film of een ander live optreden vragen we je met nadruk om je lieve viervoeter thuis te laten!

Hij is overdag wel welkom als wij gewoon lekker door kunnen werken en het voor de andere gasten in ons restaurant ook fijn is, daarom:
hij is lekker schoon en droog (een natte hond vult al snel de ruimte 🙂 )
hij past onder de tafel en is aan de lijn!
– niet meer dan 2 honden per gezelschap!
Geen hondjes in de (moes)tuin (zo blijven onze groenten lekker smakelijk 🙂 )

Buiten hebben we altijd een verse bak fris water voor hem staan bij een van onze hondenbarren!

Kan ik een high tea of brunch boeken?

Wij verzorgen ontbijt, lunch, borrel, snacks en diner.
Een high tea of brunch behoort helaas op onze plek niet tot de mogelijkheden.

Ook is het niet mogelijk een (brunch)menu op maat aan te bieden.

Wel kun je tafeltje reserveren voor een van de eerder genoemde mogelijkheden!

Ik wil eten in de kas met een groep, kan dat?

Het is zover!
We bieden in onze kas in het weekend weer Private Dining arrangementen aan!
Heb jij een mooi moment te vieren met een groep mensen die je dierbaar is en zou je dat graag doen op een bijzondere plek in het groen?

Onze gerestaureerde kas in de moestuin is de eetzaal van de Buitenplaats. In het weekend bieden we hier sinds kort weer Private Dining arrangementen aan voor besloten groepen.
Vanaf 15 personen is de kas beschikbaar en bij 32 personen is het (echt) vol.

Reserveren gaat op aanvraag en op basis van beschikbaarheid.
Omdat we de kas ook gebruiken voor groepen die op De Hoorneboeg een cursus, training of retreat volgen en we veel aanvragen krijgen, kan het zijn dat we even moeten puzzelen.

Wil je meer weten?

Kan ik doordeweeks met mijn team/collega's komen eten?

Deze vraag krijgen we erg vaak!
We vinden het een eer dat je met je team bij ons zou willen eten.
Doordeweeks koken wij voor de gasten die op De Hoorneboeg een locatie huren voor een training, cursus of retreate.
Overdag hebben we dan helaas geen ruimte om gasten van buitenaf te ontvangen, maar ’s avonds voor het diner hebben we soms nog wel een plekje over!
Omdat we graag ruimte geven aan de groepen die hier meerdere dagen verblijven op De Hoorneboeg kunnen we alleen diner aanvragen aan nemen die binnen een maand vallen.
Wil jij graag komende maand met jouw collega’s of de hele familie komen dineren?
Neem contact met ons op via de mail en we kijken direct met liefde voor je of we een mooie tafel voor jullie beschikbaar hebben voor het diner en vertellen je meer over onze Private Dining arrangementen.

Wil je er misschien een mooie inhoudelijke dag van maken en ook een locatie huren op De Hoorneboeg? Neem dan graag even contact op met onze collega’s van het reserveringsteam van De Hoorneboeg via info @ dehoorneboeg.nl

Kan ik bij jullie parkeren?

Parkeren kost vanaf 2024 € 5,- per dag
Het bos is ons lief – het is juist de reden waarom iedereen graag op De Hoorneboeg is – en daarom hebben we besloten het aantal parkeerplaatsen niet meer verder uit te breiden. Om zeker te weten dat we jullie een plek kunnen blijven bieden, werken we met een slagboom. Zo voorkomen we dat de parkeerplaats wordt gebruikt door wandelaars die alleen de omgeving willen verkennen. Waar natuurlijk niets mis mee is, maar onze parkeerplaats kan het gewoonweg niet aan.
vanaf januari 2024 kost parkeren ook voor Bij de Tuinman gasten € 5,- per dag, per auto.

Parkeren is alleen voor gasten van Bij de Tuinman en De Hoorneboeg.
Je krijgt bij het afrekenen van je consumpties in het restaurant een unieke -wekelijks veranderende- code die je nodig hebt bij het uitrijden. Bij het inrijden staan op de slagboom instructies wat in te toetsen. Deze gaat nu niet meer vanzelf open!

Ben je deelnemer van een groep die op De Hoorneboeg een training of cursus volgt? Dan regelt de organisatie van je bijeenkomst het reserveren van een parkeerplek. Zij geven je ook de code door die je als groep kunt gebruiken en laten je weten of het bijvoorbeeld nodig is om te carpoolen. Of misschien was je dat sowieso al van plan 🙂

Kom je voor onze eigen workshops of events?
In dat geval koop je je ticket via onze website en kun je meteen een parkeerplaats erbij boeken. De code krijg je bij vertrek. Zijn er geen parkeerplaatsen meer beschikbaar? In dat geval raden we je aan te kijken bij alle opties die hieronder staan: carpoolen, taxi nemen, OV-fiets… of parkeer bij Landgoed Zonnestraal.

Ik wil reserveren voor BUITENSPELEN/de BOSBIOS of een ander event, hoe doe ik dat?

Voor de muziek met diner- en de film-avonden verkopen we van te voren kaartjes.
Dit gaat niet via de Reserveren knop onder in beeld (die is voor de tafeltjes in het restaurant), maar via de pagina voor het evenement zelf.
Reserveringen die via de mail gedaan worden voor een evenement zijn niet geldig: we werken met kaartverkoop vooraf, waar bij populaire evenementen soms een wachtlijst voor is.

Op deze pagina kun je reserveren voor BUITENSPELEN.
Via de website van De Bosbios kun je reserveren voor de BOSBIOS.

We kondigen zowel op onze website, nieuwsbrief en op onze sociale media kanalen aan wanneer er weer nieuwe events aan komen en wanneer de kaartverkoop start.
Houd deze dus goed in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief zodat je snel op de hoogte bent, want vorige zomer verkocht Buitenspelen vaak binnen een avond al uit…

Gaan jullie ook doordeweeks open?

Bij de Tuinman verzorgt de interne catering op Buitenplaats De Hoorneboeg.
Alle gasten die op een van onze locaties verblijven worden tijdens hun training, cursus of retreate door ons verzorgd. Op doordeweekse dagen zijn dat er zo veel, dat er helaas geen gasten van buiten meer bij passen.
Doordeweeks ontvangen we dus écht alleen gasten die op De Hoorneboeg verblijven!

Maar goed nieuws: ’s avonds kun je wel een Private Dining boeken!

Komen alle groentes uit eigen tuin?

Dat zou heel mooi zijn, maar onze moestuin alleen is niet voldoende. We hebben wekelijks honderden eters en werken daarom samen met een aantal mooie leveranciers.
Veel van onze groentes komen van De Lindenhoff : de ambassadeurs van authentieke smaak en vertegenwoordiger van kleine boeren.
Daarnaast werken we ook graag samen met lokale tuinders en (zorg)boerderijen, zoals boer Luuk van biologische Tuinderij Eyckenstein in Maartensdijk en de Moestuin van Jagtlust in ’s Gravenland.

Kan ik ook een kadobon van Bij de Tuinman geven?

Ja!
Klik op het ronde kado-symbool (links) onderin het scherm. Je kunt dan een kadobon bestellen die je zowel per mail kunt ontvangen als per post kunt laten versturen.
De kadobon is te gebruiken in het restaurant op zaterdag en zondag.
Wat leuk dat je ons kado wilt geven!